Kul med en liten spanjor

Hej hallå. Har haft en grym helg. Men vi tar det senare.

Nu sitter jag i johns rum med honom och den lille spanjoren, Roberto. Han är riktigt rolig den där lille killen. haha. Vi sitter och kollar igenom bilder på hans kamera. Det finns ett par..ca 500 sa han..på bland annat kor och bilder på alla spanjorerna när de sticker in huvudet i en stor ormkäft(en staty). hahaha. Jaa..igår var killarna på lite fest. Det hade tagits en jäkla massa bilder..många gruppbilder och liknande och john lyckas se ut som en fisk på varenda en. lite roligt tycker jag. undrar vad de kommer tro om honom där nere i spanien. Det fanns en tjej också, en spanjorska, som både john och roberto var överens om var otrolig "ugly"..dock mest roberto. John tycker att han är väldigt utseendefixerad med då tillägger roberto att hon faktiskt också är "stupid" . jahaa så kan de va. Sen helt plötsligt börjar john snacka spanska - Vamos a la playa säger han.men han slutar efter de tre orden. Då fortsätter roberto med nånting på spanska. John ser ut som ett stort frågetecken. Tydligen var det en låt och roberto börjar sjunga! hahha.

Fattar inte riktigt hur john ska klara sig två veckor i spanien. Robertos familj kan ingen engelska alls! hahah kan ju bli intressant. John fattar ju ingenting när roberto sätter igång med spanskan. Han kan inte ens säga färgerna på spanska! HAHA. är inte de typ det första man lär sig?? :P jaja, john verkar inte orolig iaf..han säger att han ska prata "Spanglish"  nåt han kommit på. hmm..

hahahahahah..okej, nu har jag förflyttat mig till mitt rum men hör fortfarande deras samtal därinne i johns rum. John försöker lära roberto svenska. "Jag ska ta en dusch" upprepar de hela tiden. låter riktigt kul när roberto försöker uttala! hahah riktigt användbar fras min kära bror lär ut iallafall. mycket bra att veta! Nu valde de ett lite mer användbart uttryck. "Tack för maten"  roberto säger "tack for maten"  men john var inte helt nöjd..- du måste säga öööö! . hahah alltså ni skulle vara här. ja garvar ihjäl mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback