Stekta grönsaker med fullkornsmakaroner

Igår hittade jag ett recept på Kellys blogg som jag tyckte såg himla gott ut. Mamma höll med så det fick bli dagens lunch. Jag ändrade lite i receptet och tog vad jag hade hemma. Det blev supergott! Till och med lillebror gillade det, och han är normalt sett väldigt kräsen av sig ska jag säga!

Här kommer receptet:
Till 4 personer.

Fullkornsmakaroner
En liten paprika
En burk majs
Lite gurka
Tre stora champinjoner
En burk lätt creme fraiche med tomat och basilikasmak.
Lite grillad kyckling
Körsbärstomater


Börja med att koka makaronerna. Hacka sedan grönsakerna i lagom stora bitar. Stek snabbt i en stekpanna och häll sedan på creme fraichen. Låt det småputtra lite. Lägg till sisst i kycklingen och servera tillsammans med fullkornsmakaroner och körsbärstomater.

81633-329

Kommentarer
Postat av: Josefine

När jag kommer in på din blogg, blir jag så sjukt sugen och hungrig. På måndag är det jag som står och lagar Stekta Grönsaker med Fullkornsmakaroner. :) Ses på lördag!

Postat av: Anonym

Oo lätt gott, minus champinjonerna ;)

2007-03-19 @ 14:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback