Otursförföljd?

Okej, det har hänt en del denna veckan..jobb, klantiga små olyckor, heldag i göteborg, övernattning i brorsans lägenhet. Händelserik vecka med andra ord.

Det började i söndags. Födelsedag. Mormor, morfar och farfar kom på middad..trevligt :) på kvällen var det fysträning på tennisen (träningsvärken har äntligen börjat släppa) På vägen dit ringer de från jobbet och undrar om jag kan jobba måndag 7-11. Jo visst, pengar behöver man ju. Upp och hoppa på måndagen alltså. Dagen börjar inte bra..tappade en kryddburk som går sönder och plötsligt har man oregano över hela golvet! Kul! Jag brukar aldrig tappa saker..har jag blivit klumpig helt plötsligt? Jag lyckades dock rädda kryddburk nr2 från att gå samma öde till mötes, svartpeppar hade nog inte varit lika lätt att sopa upp. Fick jobba extra på tisdagen också och den dagen började inte heller särskilt bra. Välte ner en hårgeleburk när jag skulle göra plats för en massa tvål som skulle upp i hyllan. Självklart går burken sönder och där står jag med hårgele på byxorna, på golvet och på andra varor i hyllan. Himla trevligt! Det var bara till att börja torka.Tack och lov hände båda dessa små incidenter innan affären hade öppnat.

Otursförföljd? I think so! men oturen slutade inte där..jag lämnade arbetet klockan 15.30 med ett skärsår i tummen och världens fetaste blåmärke på smalbenet. Jag hoppas verkligen att det var hormonerna som spökade denna veckan..så måste det va, annars vågar man ju knappt gå till jobbet på tisdag :p

Detta var lite av det som hänt i veckan..mer kommer i morgondagens inlägg där jag ska berätta om min tripp till Göteborg -tro mig,  det vill ni inte missa!


Seee ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback