Sommarstaden nr1

Ja, ni kan ju gissa i vilken stad jag befunnit mig idag. Just det, Halmstad! Underbart väder, massa sol och inte ett moln på himlen. På förmiddagen blev det lite shopping, jag köpte mig en oversize t-shirt och leggings att ha under. Kommer bli hur snyggt som hellst! ;) . Sen köpte jag lite smink och ett armband. Var inte riktigt på shoppinghumör idag (underligt, jag som älskar att shoppa!) men jag är helnöjd med mina fynd.

Nya kläder

Efter shoppingen åt vi lunch på nudelbaren. Världens godaste kycklingwook! mums.. sen tog vi bussen ut till Östra stranden. Där solade vi och jag lyckades på något konstigt sätt spilla ut innehållet i en halv lokaflaska över mig (klant!). Detta lockade till sig en hel del getingar och det var inte speciellt trevligt.  Men utöver detta så har dagen varit väldigt lyckad. Tack Lina för sällskapet!


Ikväll ska vi krypa ner i soffan med en äppelpaj och 2 avsnytt av PrisonBreak.



Snabb äpplepaj med smuldeg

  • 3 tunt skivade stora röda äpplen
  • 1 1/2 dl grovt rågmjöl
  • 1 1/2 dl fiberhavregryn eller
  • 100 g smör/rapsolja
  • 2-3 msk flytande honung
  • 2 msk malen kanel
  • finstrimlat skal från 1 citron
  • 2 msk kokos

Sätt ugnen på 225 grader. Börja med att skölja äpplen och skiva dem i tunna skivor. Bred ut äppelskivorna i en ugnsform. Strö över kanel och finstrimlat citronskal. Blanda sedan grovt rågmjöl med fiberhavregrynen, honung och rumsvarmt smör/rapsolja i en bunke. Krama i hop alltihop med händerna till en grynig massa så att det blir en riktig smuldeg. Lägg smuldegen över frukten i formen. Strö kokosen över alltihop. Grädda i nedre delen av ugnen i 25-30 minuter. Titta efter ca 20 minuter så att ytan får en fin färg.

Recept från
www.nlife.se



Kommentarer
Postat av: Malin igen (när hon insåg vilka grymma köp du gjort!)

Men hallå..var det där linnet snyggt eller SNYGGT!!aAAHH vill ha villha..riktigt fräckt.jag tror nog att jag MÅSTE shopPa med dig snart, om du kan hitta sådana saker vem vet vad mer du kan fynda! Ursnyggt nea..nu är jag VERKLIGEN avis..haha! zezzz

2006-08-08 @ 20:58:21
Postat av: Malin igen (när hon insåg vilka otroligt grymma köp som du inhandlat)

OK ok..var det där snyggt eller snyggt! aAHHH Vill ha villha..otroligt läckert! Det är nog som du säger jag bara MÅSTE åka och shoppa med dig, om du kan hitta sådana fynd vem vet mer vad du kan hitta för saker..hehe! Faktiskt urläckert Nea..och nu kan du ge dig på att jag är avis...haha! zezz

2006-08-08 @ 21:03:48
Postat av: Malin igen (när hon insåg vilka totalt grymma inköp du inhandlat)

Okk ok,.,.,.var det där snyggt eller SNYGGT!? aAHHH...vill ha villha..otroligt läckert! Det är nog som du säger, jag bara MÅSTE åka och shoppa med dig. Om du kan hitta sådana saker vem vet mer vad du kan fynda...haha! Faktiskt så var detta ursnyggt Nea..och nu kan du ge dig på att jag är avis..hehe! zezz

2006-08-08 @ 21:07:07
Postat av: ojdå

ojdå..skyller på datorn som är seg...

2006-08-08 @ 21:08:13
Postat av: Emily

Absolut sommarstad nummer 1! Sen kommer Göteborg (A)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback