Händelserik dag..

Gårdagen alltså..idag har jag legat i soffan heeeela dagen och kännt mig bakis. :S Varför?

Ja, det började väl vid 3 tiden, när jag och tre vänner satte oss i en bil och åkte till Jällstad. Malin hade tjatat som en galning att hon ville åka till t-shirt shopen som finns där men, inte helt oväntat, hittar hon ingen. Jag köper ingenting men Malin och Emelie hittar lite saker inne på lager 157.

Efter några timmar beger vi oss hemåt igen. Utmed vägen ser Malin en skyllt - [ Majs självplockning ]
Det verkar ju intressant tycker Emelie så hon svänger höger in mot en bondgård. Där blir vi lotsade ut på ett stort majsfält och vi får lära oss hur man plockar majs. Intressant..med oss hem hade vi 8 fina, självplockade majskolvar varav en hängde runt halsen på Sofie senare på kvällen.


- Det känns som att vi står mitt i ett japanskt krigsfält!

(Ja, ni kan ju gissa vem det var som sa det ;P )


Senare på kvällen åkte vi till Gislaved för att träffa Sofie en sissta gång innan hon åker till Kina. Först fastnade vi hos ellen dock, där samtalsämnet var jobb,jobb och jobb. Men det var trevligt ändå. Sen åkte vi till en pub där vi skulle träffa Sofie. Sofies kompis pappas band spelade.  En del folk, främst ungdomar eller pensionärer.

Det blev ett känslosamt avsked när vi skulle åka. Malin var inte långt från tårarna och inte heller Sofie..men hon flyttar ju inte föralltid, vi ses ju snart igen :)


Sedan skulle vi köra hem några lite folk från insparken. Lite bråk, lite tårar, lite skratt, lite skönsång...inte jättekul hela tiden kanske, några var aningen för fulla.

81633-77

En sak som var lite lustig var att vi innan vi åkte hem hade suttit och pratat lite om djur, rävar närmare bestämt. Ingen av oss hade sett någon räv i verkligheten, men på vägen hem fick vi se inte bara en, utan två livs levande rävar.



Ojdå..detta blev ett långt inlägg..längsta ever. Men nu ska jag tillbaka till soffan...


See ya!


Kommentarer
Postat av: mollna

haha..bra sammanfatgninh av dagen.. ;)
vete fan om jag inte är bakfull ööö?? har också bara legat i soffan hela dagen och gloott...varför?? jo sofiee är ju hemma snart igen,,men ändå...ja kul med rävarna iaf....
hur kan man bli full på vattschen?? Strange dagg säger jag bare..Cheese :)

2006-08-26 @ 18:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback